نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت جهاد تبیین در راستای برگزاری دومین کنگره بین‌المللی غدیر 

آیت الله «محمدی لائینی» با تأکید بر ضرورت جهاد تبیین در راستای برگزاری دومین کنگره بین‌المللی غدیر گفت: چهره‌های مظلوم و ظالم در تاریخ باید برای مردم معرفی شوند.
کد خبر: ۶۸۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰ - 21August 2024

ضرورت جهاد تبیین در راستای برگزاری دومین کنگره بین‌المللی غدیر به گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای سیاستگذاری دومین کنگره بین المللی راه کار‌های گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه با تاکید بر آداب و سنن اجتماعی واقعه غدیر، با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در باب خمس، اظهار داشت: اگر کسی فکر کند که امام نیاز به خمس دارد کافر است و هنوز او را نشناخته بلکه شما نیاز دارید که امام خمس را از شما قبول کند تا پاک شوید.

وی افزود: نهاد‌های دیگر فرهنگی همچون سپاه می‌توانند در کنگره بزرگداشت غدیر به کمک دانشگاه آزاد بیایند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه حضرت علی (ع) خیلی مظلوم است، تاکید کرد: به مظلوم هم باید کمک کرد، کمک به مظلوم فقط نظامی نیست، بالاخره مظلوم برای گرفتن حق خودش هزینه دارد، امروز غزه‌ای‌ها هم هزینه دارند، اما منگنه شدند تنها راه کمک رفح است که اگر اربابان اجازه بدهند مصر آن راه را باز می‌کند، امروز باید به غزه کمک کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: در تاریخ بزرگترین باغیان بر علیه حکومت حضرت علی (ع) خروج کردند، اما کسی نگفت اینها خارجی هستند، اما امام حسین (ع) نخواست دست ذلت به یزید بدهد او را به‌عنوان خارجی مورد هجمه و برخورد غیرانسانی قرار دادند، اگر جرم بود پس خون‌خواهان عثمانی جرم نکردند؟ برعکس، آنها را در تاریخ می‌ستایند.

امام جمعه ساری ادامه داد: متاسفانه در تاریخ بسیاری از باغیان مورد ستایش قرار گرفتند، در این کنگره باید جهاد تبیین انجام شود، چهره‌های مظلوم و ظالم در تاریخ نباید پنهان بمانند، باید برای مردم معرفی شوند، هر کاری که در این راستا انجام بگیرد عبادت بسیار بزرگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید با ظالمانی که خود را جای مظلوم گذاشتند برخورد کرد، اذعان داشت: باید چهره‌شان مشخص شود کسانی که با انواع فریب‌ها با امپراطور رسانه‌ای همگام شدند، وظیفه ما این است که قدمی برداریم و دعا کنیم بقیه را خدا درست می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها